fredag 25 maj 2012

Tuffa tåg med robotar.

Mellansonen ska ut och åka tåg med mormor. Han behövde verkligen nya shorts så jag använde ett gammalt mönster och satte dit fickor. Ett matchande linne fick det bli till.

Det är helt ljuvligt att kanta med coverpron. Går så fort och blir snyggt. Kunde kanske ha valt en roligare färg till banden men vita tråden satt i så det fick bli det för enkelhetens skull. Nu börjar jag alltid att kanta mitt bak i halsringningen. Tycker att det fungerar väldigt bra. Det känns som att det blir ett moment mindre.

Jag valde att bara ha tre trådar till dekorationssömmen men med de två yttre nålarna. Blev jättenöjd.

Tyget till linnet kommer från Znok och byxtyg och mudd från stoff och stil.


2 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Hur kantar du från mitten bak? Jag är helt ny på detta med kantband :)

    SvaraRadera